DU får ‘stå för fiolerna’ när E-hälsomyndigheten ‘sjabblat’ med DITT ‘coronapass’.
För en tid sedan fick Folkhälsomyndigheten stänga ner sin databas på grund av ‘hackerattacker’ som sades vara åtgärdade för att sedan ske igen. Den här gången är det E-hälsomyndigheten som ‘sjabblat’.
Massvis med människor som laddat ner sitt ‘coronapass’ på covidbevis.se har upptäckt att deras vaccinationer saknas, dvs en eller två vaccinationer finns INTE angivna trots att människor blivit vaccinerade (t ex HÄR).
I ett första skede vägrade myndigheten erkänna sitt ‘haveri’, utan skyllde på vaccinatörerna eller regionerna. Myndigheten skickade ut ett ‘standardsvar’ till de som påpekade att deras ‘coronapass’ var felaktiga enligt följande: .
Myndigheten hade INTE säkerställt att databasen innehåller korrekt information, men det är DU som skall kolla upp med DIN vaccinatör varför uppgifterna i DITT ‘coronapass’ är fel.
E-hälsomyndigheten skyller numera på ett tekniskt fel, men den egentliga orsaken är sannolikt att myndigheten INTE gjort en ‘obligatorisk’ kontrollkörning av utförda vaccinationer som är en ‘officiell siffra’ och jämfört den med antalet registrerade vaccinationer i sin databas som hämtats från Folkhälsomyndigheten. En databas som ligger till grund för ‘coronapassen’.
‘Debit’ och kredit’ skall stämma överens.
Det skall INTE finnas ‘diffar‘.
Det finns många som planerat en resa med sitt ‘coronapass’ i dessa dagar och på så vis slippa göra ett PCR-test och en extra kostnad på ‘tusenlappen’ plus ‘tiden’ för att göra testet. Nu kan de tvingas till detta för att kunna resa, men E-hälsomyndigheten kommer INTE ersätta för dessa människor för deras extra kostnader trots att myndigheten ‘sjabblat’.
Myndigheter ‘sjabblar’ utan att det får konsekvenser för dem.
Slutsatsen är DU får ta konsekvenserna av deras ‘sjabbel’.